30 éves információhordozó – ünnepel a Szuperinfó![]() „Találjon egymásra vevő és eladó, az is, aki állást kínál, és aki munkát keres.” Egy három évtizeddel ezelőtti, első lapszám címlapján megfogalmazott cél. Egy olyan országos hálózatba rendeződő kiadvány célja, mely nem kérkedő, ám ízléses, a város szinte minden postaládájába eljutó lap kívánt lenni. Ünnepi hangulatban, rendhagyó módon, azaz a szerkesztőség berkein belül, Zakar László cégvezető, alapítóval Virág Henrietta beszélgetett. ![]() • Néhány nap, és a nyomda gépsorairól legördül a 2020. augusztus 24-i lapszámunk. Harminc évvel ezelőtt, szintén ezen a napon, 1990. augusztus 24-én jelent meg az első, általad kiadott Szuperinfó. Hogyan emlékszel vissza az előkészületekre, az akkori munkára? • Hogyan fogadta az ingyenes terjesztésű lapot a közönség? • Már az elején érezhető volt, hogy lesz a hálózatnak létjogosultsága? Gondoltad volna, hogy évtizedek múlva is jól megfér egymás mellett a tervezői és lapkiadói lét? • Ma az általad vezetett kiadó ceglédi és kecskeméti szerkesztőségében tizenöten dolgozunk azon, hogy hétről hétre ott legyen az újság a postaládákban. A kezdetekben hogyan bővült a csapat? • Akkor még nem voltak a multinacionális cégek a piac meghatározó szereplői. Ahogy lapozgattam a kilencvenes évek lapszámait, jobbára környékbeli, fejlődő vállalkozások hirdetései töltötték meg az oldalakat. • Ekkor mondtunk búcsút Szolnoknak is… • Tulajdonképpen a Szuperinfó egy tükröt tartott harminc éven át a környék gazdasági kínálatáról, piacáról. Nemcsak a vásárlóknak, hanem sokszor a vállalkozóknak is, hogy milyen irányba haladjanak, mit nyissanak, mit kínáljanak. Hogyan látod a mai piacot, és mire számítasz, mit hozhat a jövő? • Amikor igyekszünk megóvni a felnövő generációt az online lét beszippantásától, amikor a legjobb tudásunk szerint meg szeretnénk mutatni, hogy mennyi minden megélhető és elérhető offline, amikor görcsösen küzdünk azért, hogy a fiatalok vegyenek kezükbe könyvet és újságot, akkor úgy gondolom én is, hogy szükség van a nyomtatott sajtóra. Jól esik megfogni és érezni a papír illatát. Egyébként is, teljesen más pillanatban és állapotban érheti az olvasót az adott hirdetés tartalma az újságot lapozva, mint a telefont pörgetve. Kapcsolódó képek |
menu